Varumärkesstudie

Under 2016 har Evidens tillsammans med systerföretaget Evimetrix på uppdrag av en kund genomfört en varumärkesmätning. Uppdragsgivaren ville undersöka hur man uppfattades på exploateringskontoren i ett antal kommuner i en utvald region. Det handlade dels om hur man uppfattades i konkurrensen med andra, men också vad man skulle kunna göra för att stärka sin egen konkurrenskraft gällande till exempel tilldelning av markanvisningar.

Studien genomfördes genom en kombination av formella kvantitativa intervjuer och informella kvalitativa djupintervjuer i en iterativ process. Resultatet presenterades för kunden som arbetar vidare med att utveckla sina processer för kommunkontakter.


Relaterade uppdrag

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Evidens BLW AB, orgnr. 556727-4161 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata