Betalningsvilja för våningshöjd
Vi undersöker hur betalningsviljan påverkas av våningshöjd. Uppdraget redovisas under våren 2017.
Relaterade uppdrag
6 februari, 2022
Varumärkesstudie för bostadsutvecklare
Under 2016 har Evidens tillsammans med systerföretaget Evimetrix på uppdrag av en kund genomfört en varumärkesmätning. Uppdragsgivaren ville undersöka hur man uppfattades på exploateringskontoren i ett antal kommuner i en utvald region. Det handlade del...
6 februari, 2022
Varumärkesmätning bostadsområde
Evidens uppdragsgivare arbetar löpande med att utveckla sitt bostadsområde. För att kunna följa områdets utveckling över tid önskar företaget göra en varumärkesmätning och fastställa ett ”basvärde” för området. Till detta önskar företaget även undersöka...
6 februari, 2022
Nöjd Stadsdels-Index, NSI
Med hjälp av en stadsmiljöenkät i Göteborgsregionen har de olika stadsdelarnas upplevda stadskvaliteter undersökts. Hushållen fick svara på frågor om hur de uppfattade stadsmiljön i olika delar av Göteborg.
För att förstå vilka faktorer som påverkar h...